OrangePI Club

Full Version: Trapped in OPENELEC. Addon RETRORANGEPI disappears or does not work.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
I have an OrangePiPlus2e. I installed by SD, add the script => http://orangepi.club/showthread.php?tid=12, I run through the retro-pi menu, everything perfect, games, audio, video, controls, anyway ... But after entering In the menu: OPENELEC, the system restarts and I can not go back to RetroPi3.0 anymore. The app to return disappears.

Eu tenho um OrangePiPlus2e. Instalei por SD, add o script => http://orangepi.club/showthread.php?tid=12 , corro pelo menu retro-pi, tudo perfeito, jogos, áudio, vídeo, controles, enfim... Porém após entrar no menu: OPENELEC, o sistema reinicia e não consigo mais voltar para o RetroPi3.0. O app para retornar desaparece.

AlexKidd Ropi http://www.retrorangepi.org/scripts.zip - Copy the "scripts" folder that is inside the ".zip" file to the OPENELEC "home" folder and try to install the addon again.

AlexKidd Ropi http://www.retrorangepi.org/scripts.zip - Copia a pasta "scripts" que está dentro do arquivo ".zip" pra pasta "home" do OPENELEC e tenta instalar o addon de novo.

AlexKidd Ropi - In theory, it was to have copied the "addon" that is already including in the latest version 3.0

AlexKidd Ropi - Em teoria, era pra ter copiado o "addon" que já está incluindo na última versão 3.0

Did not work. I can install, it appears, but it has no function. Only the information "Retrorangepi now rebooting" appears for a few seconds and it stays there. No matter how many times I "press", it will not. As you mentioned, the script to make the SD copy in EMMC was to have "cloned" everything, including the addon, but somehow, it is not doing so. I just tried to start from scratch, that is, by SD (I format emmc just in case). The system (by SD) starts and works fully. I use Desktop, Openelec and Retro-Pi with perfect transition between them (by SD to be clear). Everything works normal. Games, video, audio, controls (XBOX360 wireless and are 2 used in gameplay without interference), keyboard and mouse wireless ... anyway, PERFECT. However, after making all the settings (date, time, video resolution, addons from Openelec, adding the ROPI script to emmc), I reboot and step into the EMMC installation. After it is completed, I shutdown, turn off the power, remove the SD and simply power the power again to boot. So far, quiet, Retro-Pi and Desktop remain 100%, until the moment I load the OPENELEC and everything is destroyed. There is no turning back ...

Não funcionou. Eu consigo instalar, ele aparece, más não tem função. Só aparece a informação "Retrorangepi now rebooting" durante alguns segundos e fica nisso. Não importa quantas vezes eu "pressionar", não vai. Como você mencionou, o script para efetuar a cópia do SD no EMMC era para ter "clonado" tudo, inclusive o addon, más de alguma forma, não está o fazendo. Acabei de tentar começando do zero, ou seja, pelo SD (formatei o emmc só por via das dúvidas). O sistema (pelo SD) inicia e funciona plenamente. Uso o Desktop, Openelec e o Retro-Pi com transição perfeita entre eles (pelo SD para ficar claro). Tudo funciona normal. Jogos, vídeo, áudio, controles (XBOX360 wireless e são 2 usados em gameplay sem interferências), teclado e mouse sem fio... enfim, PERFEITO. Porém, após ter feito todas as configurações (data, hora, resolução de vídeo, addons do Openelec, adição do script ROPI no emmc), faço um reboot e passo para a instalação no EMMC. Depois de concluída, mando o "shutdown", desligo a alimentação de energia, removo o SD e basta alimentar a energia novamente que o sistema faz o boot. Até aí, tranquilo, Retro-Pi e Desktop continuam 100%, até o momento em que eu carrego o OPENELEC e tudo é destruído. Não tem mais volta...

AlexKidd Ropi - Ready. I repeated the procedure and had the same problem as you. What happens: when we use a flash drive to copy the "scripts" folder, if the partition is FAT32, script execution permissions are lost, ie OpenELEC does not execute. Solution: see what the IP is and connect by SSH with user root@192.168.X.X, password: openelec and execute the command line: chmod +x -R scripts

AlexKidd Ropi - Pronto. Repeti o procedimento e tive o mesmo problema que você. O que acontece: quando usamos um pendrive pra copiar a pasta scripts, se a partição for FAT32, as permissões de execução do script se perdem, ou seja, o OpenELEC nao executa. Solução: veja qual é o IP e conecte via SSH com usuário root@192.168.X.X , password: openelec e executa da linha de comando: chmod +x -R scripts

It worked!!! Good job!!! And I went further with the tests. Before passing the image to emmc, I made a backup inside Openelec, it contained all my settings and addons already saved; This includes retrorangepi addon. From there, I did tests copying the addon through the pendrive, through the network and finally using the backup. In ALL cases, it was enough to use the command via SSH, that the addon returned to work. Thanks a lot for the help. If I need to, I'll be available for further testing.

Funcionou!!! Bom trabalho!!! E eu fui mais longe com os testes. Antes de passar a imagem para o emmc, fiz um backup dentro do Openelec, ele continha todas as minhas configurações e addons já salvos; isso inclui o addon do retrorangepi. Partindo daí, fiz testes copiando o addon pelo pendrive, pela rede e finalmente usando o backup. Em TODOS os casos, bastou usar o comando via SSH, que o addon voltou a funcionar. Muito obrigado pela ajuda. Se precisar, estarei a disposição para mais testes.

Sorry for my bad english!!!